1909. július 1-én indult el a vasútforgalom a Börgönd- Alsóőrs – Tapolca vonalon. Csopaki állomás először feltételes, majd 1912-től állandó megállóhelyként működik. Az állomás épületét 1998-ban a csopaki önkormányzat és a MÁV szombathelyi igazgatósága közösen felújítja, régi fényképek alapján.
2000 májusában egy 1913-ban gyártott muzeális 375-ös gőzmozdonyt kapott a község megőrzésre. Már régen nem közlekednek ilyen vasmonstrumok. Legfeljebb a mai gyerekek nagyszülei utazhattak ilyen gőzmozdonyok által húzott vonatokon például Veszprémből a Balatonhoz, vagy a MÁV által szervezett nosztalgia hétvégéken csodálhatják meg az érdeklődők működés közben a gőzmozdonyokat.
A MÁV TV. osztályú, később 375 sorozatú gőzmozdonya a Magyar Királyi Állami Vasgyárak egyik legelterjedtebb mellékvonali mozdonytípusa volt, melyet a századfordulótól 1959-ig gyártottak. Nem csak a magyar, de a szomszédos országok szakemberei által is elismerten kategóriájában az egyik legjobban sikerült gőzmozdony típusnak tekinthető, mely a gőzöskorszak legvégéig szolgált, s melyből minden, a típust használó országban találni megőrzött, kiállított példányt.
Mint a mellékvonalak fél évszázadig legelterjedtebb mozdonytípusa, méltán állították ki szerte az országban a típus példányait, ennek köszönhetően található az 375-008-as pályaszámú gőzmozdony a csopaki vasútállomáson, és funkcionál egy „szabadtéri vasúti múzeumként” az állomás parkjában.
A gyerekek nagy kedvence a vasútállomáson kiállított gőzmozdony. Sőt, mint kiderült, még egy palackpostát is elrejtettek benne, valahol a mozdony lámpájában. Aki megtalálja, elolvashatja az üzeneteket. Írni is lehet a papírosra, vagy rajzolni az utókornak valamit.
Hozzászólások
Ehhez a látnivalóhoz még
nem érkezett hozzászólás.
2000 májusában egy 1913-ban gyártott muzeális 375-ös gőzmozdonyt kapott a község megőrzésre. Már régen nem közlekednek ilyen vasmonstrumok. Legfeljebb a mai gyerekek nagyszülei utazhattak ilyen gőzmozdonyok által húzott vonatokon például Veszprémből a Balatonhoz, vagy a MÁV által szervezett nosztalgia hétvégéken csodálhatják meg az érdeklődők működés közben a gőzmozdonyokat.
A MÁV TV. osztályú, később 375 sorozatú gőzmozdonya a Magyar Királyi Állami Vasgyárak egyik legelterjedtebb mellékvonali mozdonytípusa volt, melyet a századfordulótól 1959-ig gyártottak. Nem csak a magyar, de a szomszédos országok szakemberei által is elismerten kategóriájában az egyik legjobban sikerült gőzmozdony típusnak tekinthető, mely a gőzöskorszak legvégéig szolgált, s melyből minden, a típust használó országban találni megőrzött, kiállított példányt.
Mint a mellékvonalak fél évszázadig legelterjedtebb mozdonytípusa, méltán állították ki szerte az országban a típus példányait, ennek köszönhetően található az 375-008-as pályaszámú gőzmozdony a csopaki vasútállomáson, és funkcionál egy „szabadtéri vasúti múzeumként” az állomás parkjában.
A gyerekek nagy kedvence a vasútállomáson kiállított gőzmozdony. Sőt, mint kiderült, még egy palackpostát is elrejtettek benne, valahol a mozdony lámpájában. Aki megtalálja, elolvashatja az üzeneteket. Írni is lehet a papírosra, vagy rajzolni az utókornak valamit.