A templomnál található emlékparkkal szemben egy felújított házban az Önkormányzat egy Büdy emlékházat alakított ki Dr Berényi Lászlónak, a község első díszpolgárának emlékére bélyeg, képeslap és személyes tárgyainak gyűjteményéből.
Az előző 60 év postabélyegeit és képeslapokat tekintheti meg a látogató. Itt került kiállításra a bírói talárja és további emlékek. Megtalálhatjuk a gyermekkori emlékeket, valamint a feltárás egyes fázisait bemutató Büdy vár papírból, kőből, fakockákból készült makettjeit.
Az utóbbi annak az Ukrajnából indult kutatásnak megfelelően, hogy a vár a sóutvonal része lehetett, melyet korabeli vámszedési dokumentumok is megerősítenek.
Az emlékház udvar felé levő hátsó szobájába belépve egy H0 méretű vasútmodellre épülő terepasztalt láthatunk. Az 1950-60-as évek hazánkban a vas és acél országa megépítésének alapozása volt. A helyi munkát keresők gyakran 18-20 órás utazással jutottak el az dunapentellei, mátravidéki építkezésekre a kubikos munkák elvégzésére a 6 napos munkahétben. Ennek állít emléket a szoba azzal, hogy a beutazás vonat hiányában a farmotoros Ikarus busszal történt a járási székhely Vásárosnaményba. Onnan Nyíregyháza volt a legközelebbi átszállás helye a fővárosig közlekedő vonatba, ami természetesen már a gyakran 15 kocsit húzó 424-es vagy 524-es gőzmozdony volt.
Az ajtó melletti bal sarokban a nyugati határ közelében található safari parkot modellezi, mint másvilágot.
Hozzászólások
Ehhez a látnivalóhoz még
nem érkezett hozzászólás.
Az előző 60 év postabélyegeit és képeslapokat tekintheti meg a látogató. Itt került kiállításra a bírói talárja és további emlékek. Megtalálhatjuk a gyermekkori emlékeket, valamint a feltárás egyes fázisait bemutató Büdy vár papírból, kőből, fakockákból készült makettjeit.
Az utóbbi annak az Ukrajnából indult kutatásnak megfelelően, hogy a vár a sóutvonal része lehetett, melyet korabeli vámszedési dokumentumok is megerősítenek.
Az emlékház udvar felé levő hátsó szobájába belépve egy H0 méretű vasútmodellre épülő terepasztalt láthatunk. Az 1950-60-as évek hazánkban a vas és acél országa megépítésének alapozása volt. A helyi munkát keresők gyakran 18-20 órás utazással jutottak el az dunapentellei, mátravidéki építkezésekre a kubikos munkák elvégzésére a 6 napos munkahétben. Ennek állít emléket a szoba azzal, hogy a beutazás vonat hiányában a farmotoros Ikarus busszal történt a járási székhely Vásárosnaményba. Onnan Nyíregyháza volt a legközelebbi átszállás helye a fővárosig közlekedő vonatba, ami természetesen már a gyakran 15 kocsit húzó 424-es vagy 524-es gőzmozdony volt.
Az ajtó melletti bal sarokban a nyugati határ közelében található safari parkot modellezi, mint másvilágot.