Szolnok városának történelmi városmagja, és az ebből kinőtt modern város a Tisza jobb partján, a Zagyva torkolatának környezetében alakult ki. A bal parton található a „Tiszaliget” körgáttal védett területén, a pihenésre és a szabadidő eltöltésére szolgáló városrész. A parkos, ligetes területen strandfürdő, üdülők, tenisz- és labdarúgópályák, valamint két sportcsarnok és más szabadidős tevékenységekhez kötődő építmények is létesültek.
A városlakók életminőségének javítása, a fejlesztések előmozdítása érdekében már régen felmerült egy gyalogos-kerékpáros Tisza-híd létesítésének gondolata, melyre a város önkormányzata 2007 júliusában pályázatot írt ki.
A híd tervezője a Pont-TERV Zrt., megépítésével a Közgép Zrt.-t bízták meg. A híd vezető tervezője Pálossy Miklós okleveles építőmérnök volt. Az építészet és térrendezés dr. Gajdos István (A.D.U. Építész Iroda Kft.) munkája. A megyeszékhely jelképének szánták a hidat, amelynek formája a névadó tiszavirágot mintázza.
A híd ünnepélyes alapkőletételének napja 2009. augusztus 9. volt, melyet „A szolnoki hídverés napja”-nak kereszteltek el. Az alapkő egy időkapszula volt, melyben nem csak újságok és CD-k, de a járókelők rövid üzenetei is helyet kaptak.
Az építkezési munkálatok előtti tereprendezés 2009 szeptemberének végén indult. A szokatlanul hideg tél és az áradások miatt a helyszíni munkálatokat fel kellett függeszteni. A szerkezetet Budapesten készítették, melyet azonban az időhiány miatt ott is szereltek össze, a 390 tonnás acélszerkezet így közúti szállításra alkalmatlanná vált. Ezért azt két uszály előbb a Dunán Titelig szállította, majd a Tiszán érkezett vissza Szolnokra. A mintegy 500 folyó-kilométeres utra 2010. július 23-án indultak a híddarabok a fővárosból, és miután Szegeden a magas vízállás miatt rövidebb ideig várakozniuk kellett, augusztus 17-én érkeztek Szolnokra.
Az ünnepélyes átadásra 2011. január 21-én került sor. A hidat Beer Miklós váci püspök szentelte fel. A hídon söröshordót gurítottak át, a híd tervezői és építői díszoklevelet és egy ezüstérmét vehettek át.
A híd tömege 550 tonna, hossza 444 méter, ezzel Közép-Európa leghosszabb gyaloghídja. Három részből áll: egy 186 m hosszú acélszerkezetű mederhídból, az ahhoz csatlakozó kétoldali vasbeton feljáróhidakból, valamint végpontokon lévő közlekedési kapcsolatokat magába foglaló épületekből.
A híd építésével egyidejűleg az északi hídfőnél található Tiszai hajósok tere is új megjelenést kapott, amely így szabadtéri rendezvények befogadására vált alkalmassá. Az ott található első világháborús emlékművet felújították, mögötte ismét felállították az 1940-es években elbontott országzászlót.
Hozzászólások
Ehhez a látnivalóhoz még
nem érkezett hozzászólás.
A városlakók életminőségének javítása, a fejlesztések előmozdítása érdekében már régen felmerült egy gyalogos-kerékpáros Tisza-híd létesítésének gondolata, melyre a város önkormányzata 2007 júliusában pályázatot írt ki.
A híd tervezője a Pont-TERV Zrt., megépítésével a Közgép Zrt.-t bízták meg. A híd vezető tervezője Pálossy Miklós okleveles építőmérnök volt. Az építészet és térrendezés dr. Gajdos István (A.D.U. Építész Iroda Kft.) munkája. A megyeszékhely jelképének szánták a hidat, amelynek formája a névadó tiszavirágot mintázza.
A híd ünnepélyes alapkőletételének napja 2009. augusztus 9. volt, melyet „A szolnoki hídverés napja”-nak kereszteltek el. Az alapkő egy időkapszula volt, melyben nem csak újságok és CD-k, de a járókelők rövid üzenetei is helyet kaptak.
Az építkezési munkálatok előtti tereprendezés 2009 szeptemberének végén indult. A szokatlanul hideg tél és az áradások miatt a helyszíni munkálatokat fel kellett függeszteni. A szerkezetet Budapesten készítették, melyet azonban az időhiány miatt ott is szereltek össze, a 390 tonnás acélszerkezet így közúti szállításra alkalmatlanná vált. Ezért azt két uszály előbb a Dunán Titelig szállította, majd a Tiszán érkezett vissza Szolnokra. A mintegy 500 folyó-kilométeres utra 2010. július 23-án indultak a híddarabok a fővárosból, és miután Szegeden a magas vízállás miatt rövidebb ideig várakozniuk kellett, augusztus 17-én érkeztek Szolnokra.
Az ünnepélyes átadásra 2011. január 21-én került sor. A hidat Beer Miklós váci püspök szentelte fel. A hídon söröshordót gurítottak át, a híd tervezői és építői díszoklevelet és egy ezüstérmét vehettek át.
A híd tömege 550 tonna, hossza 444 méter, ezzel Közép-Európa leghosszabb gyaloghídja. Három részből áll: egy 186 m hosszú acélszerkezetű mederhídból, az ahhoz csatlakozó kétoldali vasbeton feljáróhidakból, valamint végpontokon lévő közlekedési kapcsolatokat magába foglaló épületekből.
A híd építésével egyidejűleg az északi hídfőnél található Tiszai hajósok tere is új megjelenést kapott, amely így szabadtéri rendezvények befogadására vált alkalmassá. Az ott található első világháborús emlékművet felújították, mögötte ismét felállították az 1940-es években elbontott országzászlót.