A Szűz Mária-oszlop a műemlékvédelem honlapján közöltek alapján 1750 körül állíttatott. Jelenleg egy családi ház előkertjében található. Az oszlop harangvirágfüzérrel díszített, csigás fejezetű.
„Mária különleges módon részesült a krisztusi megváltásban, s így számára Isten elővételezte a kegyelmi állapotot, hogy mentes legyen az áteredő bűntől.”
Szeplőtlen fogantatás: „immaculata conceptio vagy Mária szentségének dogmája – tartalma, jelentése: Isten Éva bűnét Szűz Mária által rendelte el kiengesztelni, aki a szeplőtelenül fogantatott (értsd: az eredendő bűntől mentes, immaculata) és soha bűnt nem követett el - A 8. századtól ünneplik, de csak 1854. december 8-án jut nyugvópontra a vita.
A lourdes-i kegyhelyet 1858-ban a dogma népszerűsítésére hozzák létre. Újabb emlékoszlopokat emelnek, a lourdes-i jelenések hatására kápolnákat hoznak létre. A középkorban a legnagyobb Máriaünnepek egyike. Magyarországon a 12. sz. végétől kimutatható (a latin Pray-kódex ír róla a 13. század elején). A középkorban a franciskánus szellem veszi védelmébe Mária kiváltságát (Napbaöltözött Asszony) – A dogma ellenzésének oka: a női nemről alkotott antik elképzelések még sokáig hatottak Nyugaton. Szent Ágoston döbben rá Szűz Mária bűntől való mentességére. – Mária szentsége nem Mária érdemeiben rejlik, hanem az isteni akaratban, egyéni kegyelem.”
Hozzászólások
Ehhez a látnivalóhoz még
nem érkezett hozzászólás.
„Mária különleges módon részesült a krisztusi megváltásban, s így számára Isten elővételezte a kegyelmi állapotot, hogy mentes legyen az áteredő bűntől.”
Szeplőtlen fogantatás: „immaculata conceptio vagy Mária szentségének dogmája – tartalma, jelentése: Isten Éva bűnét Szűz Mária által rendelte el kiengesztelni, aki a szeplőtelenül fogantatott (értsd: az eredendő bűntől mentes, immaculata) és soha bűnt nem követett el - A 8. századtól ünneplik, de csak 1854. december 8-án jut nyugvópontra a vita.
A lourdes-i kegyhelyet 1858-ban a dogma népszerűsítésére hozzák létre. Újabb emlékoszlopokat emelnek, a lourdes-i jelenések hatására kápolnákat hoznak létre. A középkorban a legnagyobb Máriaünnepek egyike. Magyarországon a 12. sz. végétől kimutatható (a latin Pray-kódex ír róla a 13. század elején). A középkorban a franciskánus szellem veszi védelmébe Mária kiváltságát (Napbaöltözött Asszony) – A dogma ellenzésének oka: a női nemről alkotott antik elképzelések még sokáig hatottak Nyugaton. Szent Ágoston döbben rá Szűz Mária bűntől való mentességére. – Mária szentsége nem Mária érdemeiben rejlik, hanem az isteni akaratban, egyéni kegyelem.”