Az 51-es úton, a református templom melletti híd Solt egyik nevezetessége, országos műszaki emlék. A híd a történeti Magyarország első vasbeton hídja.
A híd Budapest-zimonyi úton 1889-ben épült. Az építkezés kezdeményezője és az építési munkák vezetője Zoltán Győző kir. mérnök volt. A híd úgynevezett Monier-rendszerű, kétnyílású boltozott vasbeton építmény. A beton készítéséhez lábatlani portlandcementet és szalkszentmártoni bányából származó homokot és kavicsot használtak.
Az építési munkák mindössze négy hétig tartottak és 14 nappal a befejezésük után az egyik boltozatot 865 kg-al terhelték m2-ként anélkül, hogy a műszerekkel bemért boltívben a legcsekélyebb elváltozás is észlelhető lett volna. Az építési költség összesen 2880 forint volt.
Zoltán Győző a Magyar Építész Egylet közlönyében részletesen beszámolt erről az építkezésről, írását ezekkel a gondolatokkal zárva: Ennek az építménynek a készítése azt a megnyugtató érzést keltette bennem, hogy bár eleinte kissé aggódva gondolván az építkezéssel bíró felelősségre, most már tekintettel az elért fölöttébb kedvező eredményre, nyugodtan gondolhatok e műtárgyra. Nem kétlem, hogy a jövőben ez a rendszer Magyarországon is követőkre fog találni.
Hozzászólások
Ehhez a látnivalóhoz még
nem érkezett hozzászólás.
A híd Budapest-zimonyi úton 1889-ben épült. Az építkezés kezdeményezője és az építési munkák vezetője Zoltán Győző kir. mérnök volt. A híd úgynevezett Monier-rendszerű, kétnyílású boltozott vasbeton építmény. A beton készítéséhez lábatlani portlandcementet és szalkszentmártoni bányából származó homokot és kavicsot használtak.
Az építési munkák mindössze négy hétig tartottak és 14 nappal a befejezésük után az egyik boltozatot 865 kg-al terhelték m2-ként anélkül, hogy a műszerekkel bemért boltívben a legcsekélyebb elváltozás is észlelhető lett volna. Az építési költség összesen 2880 forint volt.
Zoltán Győző a Magyar Építész Egylet közlönyében részletesen beszámolt erről az építkezésről, írását ezekkel a gondolatokkal zárva: Ennek az építménynek a készítése azt a megnyugtató érzést keltette bennem, hogy bár eleinte kissé aggódva gondolván az építkezéssel bíró felelősségre, most már tekintettel az elért fölöttébb kedvező eredményre, nyugodtan gondolhatok e műtárgyra. Nem kétlem, hogy a jövőben ez a rendszer Magyarországon is követőkre fog találni.