Neszmély község főútján bronzszínű hajócsavar mutatja a Skanzenhez vezető utat. A Szent Ilona öböl nyugodt vizén, varázslatos természeti környezetben gőzhajók sorakoznak és páratlan kikapcsolódási lehetőséget biztosítanak az egész család számára.
Az 1957-ben épült Neszmély lapátkerekes gőzhajó 2010-ben teljes felújításon esett át. A Neszmély hajó utánozhatatlan programokat kínál; gőzgépét mozgás közben is megtekinthetjük, és megtapasztalhatjuk a hajóvezetés élményét, ha kipróbáljuk a hajó kormányállásban felépített interaktív szimulátort. A hajó lehetőséget ad arra, hogy igazi hajóskapitánynak érezzük magunkat!
A skanzen és egyben a Duna legidősebb hajója a fenntartó alapítványnak is nevet adó Zoltán lapátkerekes vontató gőzhajó. 1869-ben épült, aktívan közel 100 évig szolgált, majd 30 évig úszó csónakházként, klubhajóként üzemelt a százhalombattai Erőműnél. 2004-ben adományozta a skanzennek az erőmű akkori vezetése.
A múzeum célja a hajó megőrzése az utókor számára. A gőzhajón jelenleg hajózástörténeti kiállítás és egy tematikus könyvtár működik. A csodálatosan felújított múzeumhajó teljes mértékben akadálymentes, így a mozgáskorlátozott vendégek számára is bejárható.
A gyűjtemény hajói:
A „ZOLTÁN” Neue Donau típusú oldalkerekes vontató gőzhajó. 2008-ban védett műszaki emlékké lett nyilvánítva. Az Alapítvány a 2009-ben elnyert európai uniós támogatási összegből a hajó teljes felújítását elvégezte. A felújítást követően a kazán- és gépház helyén hajózástörténeti kiállítás tekinthető meg.
A „NESZMÉLY” a Magyarországon gyártott utolsó gőzhajók egyike. A hajó az utolsó pillanatban menekült meg a szétvágástól. Egy árverést követően 2003 novemberében, rendkívül lepusztult állapotban került Neszmélyre.
A Duna egyik csendes mellékágában horgonyzó gőzhajó, amely 1957-ben épült Óbudán. 2010-ben teljes felújításon esett át. Jelenleg a fedélzeten eredeti állapotukban megmaradt matrózkabinjai várják a gyerekeket, ahol igazi matrózokká válhatnak.
A „PETŐFI” 2003 decemberében került a Skanzenbe az Európa Rendezvényiroda Kft jóvoltából. A skanzen harmadik legöregebb hajója 1918-ban épült, lapátkerekes gőzös.
A „LAJTA Monitor”-t az Alapítvány 2009-ben elnyert európai uniós pályázati pénzből az 1887-es állapotának megfelelően újította fel. Jelenleg a legrégebbi úszóképes hadihajó az Osztrák-Magyar Monarchia idejéből. A világon több mint kétszáz monitor épült, ezekből összesen hét darab maradt meg valamilyen formában, de az egyetlen folyami típusú monitor hadihajó a Lajta.
1977-ben került Magyarországra a MAHART kötelékébe a „VÖCSÖK 1”. Többségében a Budapest-Bécs-Budapest útvonalon teljesített szolgálatot. 2005-ben az üres hajótestet a MAHART az Alapítványnak ajándékozta, s most a Hajóskanzenben, a vízparton kiállítva tekinthető meg.
Hozzászólások
Ehhez a látnivalóhoz még
nem érkezett hozzászólás.
Az 1957-ben épült Neszmély lapátkerekes gőzhajó 2010-ben teljes felújításon esett át. A Neszmély hajó utánozhatatlan programokat kínál; gőzgépét mozgás közben is megtekinthetjük, és megtapasztalhatjuk a hajóvezetés élményét, ha kipróbáljuk a hajó kormányállásban felépített interaktív szimulátort. A hajó lehetőséget ad arra, hogy igazi hajóskapitánynak érezzük magunkat!
A skanzen és egyben a Duna legidősebb hajója a fenntartó alapítványnak is nevet adó Zoltán lapátkerekes vontató gőzhajó. 1869-ben épült, aktívan közel 100 évig szolgált, majd 30 évig úszó csónakházként, klubhajóként üzemelt a százhalombattai Erőműnél. 2004-ben adományozta a skanzennek az erőmű akkori vezetése.
A múzeum célja a hajó megőrzése az utókor számára. A gőzhajón jelenleg hajózástörténeti kiállítás és egy tematikus könyvtár működik. A csodálatosan felújított múzeumhajó teljes mértékben akadálymentes, így a mozgáskorlátozott vendégek számára is bejárható.
A gyűjtemény hajói:
A „ZOLTÁN” Neue Donau típusú oldalkerekes vontató gőzhajó. 2008-ban védett műszaki emlékké lett nyilvánítva. Az Alapítvány a 2009-ben elnyert európai uniós támogatási összegből a hajó teljes felújítását elvégezte. A felújítást követően a kazán- és gépház helyén hajózástörténeti kiállítás tekinthető meg.
A „NESZMÉLY” a Magyarországon gyártott utolsó gőzhajók egyike. A hajó az utolsó pillanatban menekült meg a szétvágástól. Egy árverést követően 2003 novemberében, rendkívül lepusztult állapotban került Neszmélyre.
A Duna egyik csendes mellékágában horgonyzó gőzhajó, amely 1957-ben épült Óbudán. 2010-ben teljes felújításon esett át. Jelenleg a fedélzeten eredeti állapotukban megmaradt matrózkabinjai várják a gyerekeket, ahol igazi matrózokká válhatnak.
A „PETŐFI” 2003 decemberében került a Skanzenbe az Európa Rendezvényiroda Kft jóvoltából. A skanzen harmadik legöregebb hajója 1918-ban épült, lapátkerekes gőzös.
A „LAJTA Monitor”-t az Alapítvány 2009-ben elnyert európai uniós pályázati pénzből az 1887-es állapotának megfelelően újította fel. Jelenleg a legrégebbi úszóképes hadihajó az Osztrák-Magyar Monarchia idejéből. A világon több mint kétszáz monitor épült, ezekből összesen hét darab maradt meg valamilyen formában, de az egyetlen folyami típusú monitor hadihajó a Lajta.
1977-ben került Magyarországra a MAHART kötelékébe a „VÖCSÖK 1”. Többségében a Budapest-Bécs-Budapest útvonalon teljesített szolgálatot. 2005-ben az üres hajótestet a MAHART az Alapítványnak ajándékozta, s most a Hajóskanzenben, a vízparton kiállítva tekinthető meg.