A vízjárta tájon 1807-ben veti fel a dózsai tanács egy kőhíd építését. Az építés költségeihez a Jászkun Kerületek is hozzájárultak. Magurányi József egri kőműves hatnyílású híd tervével pályázott, a kerület azonban sokalta ezt az elképzelést.
A gyöngyösi Rabl Károly vállalta a munkát. A lapos kosárívű kőhídon Huterlerner András gyöngyössolymosi kővágómester is kiváló munkát végzett. 1813-ban készült el az ötnyílású ívboltozat négy masszív hídpillérrel. Szélessége 6,65 méter. Hossza a szárnyfalakkal együtt 40 méter. A hídnyílások hossza a híd két végén 6,34 méter. A középső három hídnyílás pedig 7,3 méter.
1963-ban majdnem felrobbantották a klasszicista hidat, mert áradáskor a híd pillérei miatt megnövekedett víztömeg csak nehezen jutott át a híd nyílásain. 1990-es évek közepén a híd általános állapota romlott le. A boltívekből kihullott a tégla.
Hozzászólások
Ehhez a látnivalóhoz még
nem érkezett hozzászólás.
A gyöngyösi Rabl Károly vállalta a munkát. A lapos kosárívű kőhídon Huterlerner András gyöngyössolymosi kővágómester is kiváló munkát végzett. 1813-ban készült el az ötnyílású ívboltozat négy masszív hídpillérrel. Szélessége 6,65 méter. Hossza a szárnyfalakkal együtt 40 méter. A hídnyílások hossza a híd két végén 6,34 méter. A középső három hídnyílás pedig 7,3 méter.
1963-ban majdnem felrobbantották a klasszicista hidat, mert áradáskor a híd pillérei miatt megnövekedett víztömeg csak nehezen jutott át a híd nyílásain. 1990-es évek közepén a híd általános állapota romlott le. A boltívekből kihullott a tégla.