Budapest látnivalói

Szépjuhászné - Ady liget

Cím Budapest II. kerület, Szépjuhászné 47.527308 N, 18.954068 E
Kapcsolat Nincs megadva elérhetőség
A 22-es autóbusz megállójából együtt indul a sárga és a piros sáv jelzés. A sínek után a piros nagyjából szintben, a hegy oldalában kanyarog tovább. Mi a sárga sáv jelzést követjük és felkapaszkodunk a Nagy-Hárs-hegy tetejére. Jobbra elhagyunk egy kőfejtőt, amelyből a jellegzetes hárshegyi homokkövet bányászták.

A hegycsúcson 1989 óta áll a Pilisi Parkerdőgazdaság által épített kilátó, melyből csodálatos körpanoráma tárul elénk.
A kilátóból lejövünk, és még mindig a sárga sáv jelzést követve, elmegyünk a Bátori-barlang mellett. (A barlangot megfelelő felszereléssel és barlangjáró gyakorlattal rendelkezők is csak engedéllyel és szakvezetővel látogathatják!) Leereszkedünk a Kis- és Nagy-Hárs-hegy közötti nyeregbe. (Jobbra, kelet felé kiágazik egy jelzetlen út, amelyen alig több, mint száz méterre, a Kis-Hárs-hegy csúcsán álló kilátóhoz mehetünk.)

A sárga sáv jelzés a nyeregből északi irányba, a Hárs-hegy megálló érintésével leereszkedik Hűvösvölgybe. Mi azonban a hárs-hegyi körútnak nevezett, jelzetlen sétaúton balra (észak-nyugat felé) megyünk.
A szintben vezető, széles úton kb. negyedóra alatt elérjünk a szemből érkező piros sáv jelzést. Ezen jobbra, lemegyünk a Kis-Ördög-árok völgyébe. A völgy aljában a Szépjuhászné út jellegzetes nagy kanyarjához érkezünk. A kanyar alsó végénél folytatódik a jelzés meredeken felfelé.

A Fekete-fejre való felkapaszkodás megéri a fáradtságot. Az egykori kilátónak ugyan már csak a romjai vannak meg, de így is érdekes a panoráma. A kb. másfél méter magas, öntöttvas magassági pont, ma már térképészeti emlék.
A hegy túloldalán leereszkedünk az Ady-liget szélén a Feketefej útra. Elhagyjuk a piros jelzést, amely a Vörös-pocsolyáson át Nagykovácsiba vezet és jobbra, a házak mellett besétálunk a 63-as autóbusz ady-ligeti megállójához. A busszal Hűvösvölgybe mehetünk.

Táv 7 km, szintemelkedés 200 m (menetidő 3-3,5 óra).