Alsóregmec látnivalói

Vadmacska tanösvény

Cím Alsóregmec külterület 48.452745 N, 21.614045 E
Kapcsolat Web: www.mikohaza.hu
A Vadmacska tanösvény Alsóregmec Fedor-tanyai buszmegállótól indul. Az első feladat a Bózsva-patakon való átkelés. A patakban pisztráng, fejes domolykó, petrényi márna, sujtásos küsz, tiszai ingola, kövi csík, fenékjáró küllő honos.

Innen az Alsóréten keresztül, követve a vadmacska jelzést, egy erdészeti feltáró úton érünk be az erdőbe, a rét fölött megpillanthatjuk a vadászó parlagi sast, melynek védett állományából (Magyarországon 70 pár) 1 pár a környező erdőben fészkel. Az úton felfelé két oldalt akácosokat találunk feketefenyő, gyertyán, illetve tölgy eleggyel. Az akác a Zempléni-hegyben tájidegen fafaj, ezért visszaszorítása indokolt, bár tavaszi sétánk közben érezhető akácvirág illat nem éppen erre sarkal.

Az úton elérünk egy elágazásig ahol jobbra fordulunk, itt egy galagonyával benőtt réten, szűk gyalogösvény vezet le a festői Debra-völgybe. Itt található a Debrai-pihenőhely ahol a forrásnál szomjunkat csillapíthatjuk, a tűzrakóhelyen sütött szalonna után. Az itt található kis réten labdajátékok játszhatók, a vadregényes helyen megbúvó halastóban horgászásra is nyílik alkalom. (A horgászat engedélyhez kötött, napi jegy Pálházán a Sport-Büfében váltható.) Innen egy rövid, de meredek kaptató után balra fordulunk, majd a gerincélén végig haladva, egy erdeifenyves mentén érünk ki egy piciny tisztásra, követve a vadmacska jelzést. A fenyves végénél levő tisztásnál a bal oldali utat válasszuk, mely egy meredek hegyoldalba vágott erdészeti közelítő nyomon visz el minket a Mélyúti kapunál található vadetető helyig, itt ha óvatosan közelítjük meg - a Zempléni-hegységben található négy nagyvad közül, bármelyiket megpillanthatjuk.

Az útelágazásnál jobbra fordulva utunk a Tölgyes-bérci pihenőhöz jut ki, amely a Fekete-hegyi tanösvény egyik állomása. Innen két irányba is mehetünk, az egyik a Fekete-hegyi kilátóhoz, másik Mikóházára visz.