Körtúra a Gaja-völgy érintésével

47.318400 N, 18.238324 E
Kapcsolat
Nincs megadva
Táv: 9 km, 150 m szintemelkedés, gyalogos.
Bodajk a Székesfehérvár - Mór vasútvonal mellett fekszik.
Székesfehérvárról autóbusz-közlekedés is van. Ha vonattal megyünk, leszállhatunk Bodajk állomáson - akkor a piros sáv jelzést követjük.
A Kálvária-hegyen átjutva az ország egyik legszebb klasszicista stílusban épült Hochburg-Lamberg ősparkjába jutunk.
Bodajk régen gyógyvizű forrástaváról volt ismert országszerte, idegenforgalmi jelentőségét növeli szép környezete és központi fekvése. A Kesellő-dombnál érdemes elidőzni a Szoborparkban, majd a piros sáv jelzés elvezet minket az Alba Regia-forrásig.
Az Ádám-Éva fánál csatlakozunk az Országos Kéktúra jelzéshez.
Csókakő megállótól, közvetlenül az Országos Kéken is ide jöhetünk. A továbbiakban a kék sávon haladunk és leereszkedünk a Gaja-szurdokba, ahol a vízfolyással szemben a jelzéseket követve megyünk a Varjúvár Oktatási Központig. Ez a szakasz a zárt vadvédelmi területen halad, ezért az áthaladást 9 és 16 óra közé időzítsük!
Itt búcsút mondunk a romantikus völgynek és jobbra kiágazó piros sáv jelzésen visszamegyünk Bodajkra.
Bélyegzési lehetőség: Bodajk: Gajavölgye vendéglő, Katolikus templom.