Túra Bodajkra

Kapcsolat
Nincs megadva
20 km Jelzés: K, KP, K, KP, KP+, K
Bakonykútiból Guttamási irányába indulunk el a K jelzésen, majd jobbra letérünk a falu szélső utcájába, ahol egy kis sziklacsobogót, majd focipályát érintve el is hagyjuk a falut.
Füves teraszra érünk, majd balról mellőzzük Bakonykútipusztát, és jobbra induló mélyúton kapaszkodunk egy fenyvesben.
A kőfejtő mögött leereszkedünk egy oldalvölgybe.
Mező szélére érünk, és enyhén emelkedő füves területen, hamarosan jobbra letérünk a Guttamási irányába tartó talajútról, felkapaszkodunk a Bogrács-hegyre.
Fiatal tölgyesben érjük el a katonai gyakorlótér aszfaltútját, itt élesen balra fordulva érünk le a Guttamási-Iszkaszentgyörgy főútvonalra. A műúton haladunk, majd csatlakozik hozzánk az Iszkaszentgyörgy felől érkező P jelzés is.

A Vontató-hegy oldalában hangulatos szekérúton ereszkedünk, és kijutunk a Vaskapu-hegy aljába, a Fehérvárcsurgói-víztároló D-i oldalához simuló aszfaltútra.
A P jelzés balra elválik tőlünk Guttamási irányába, mi a K jelzésen folytatjuk utunkat. Hamarosan kiérünk a víztároló völgyelzáró gátjára. Érdemes itt egy kicsit elidőzni, mert láthatjuk az egész víztükröt, szemben a Gaja-szurdok bejáratával.
A Kopasz-hegy sziklaoldalába vájt ösvényen megyünk tovább a tó mellett, majd elkanyarodunk jobbra a víztároló D-i nyúlványát megkerülő üzemi út felé. A K jelzést követjük, amely a víztároló töltésén, majd egy köves úton halad É-i irányba. Közben folyamatosan szép kilátásban van részünk.
Keresztezzük a Guttamási - Fehérvárcsurgó műutat, és vikendházak, pincék, szőlők között emelkedünk az Öreg-hegyre. Erdő szélén, kerítés mellett ereszkedünk, kiérkezünk egy a víztárolóra nagyon szép kilátást nyújtó ligetes tetőre, majd fenyvesben meredeken ereszkedve elérjük a nemrég keresztezett műutat. Ezen jobbra fordulunk, és pár méter után máris jobbra betérünk a Gaja-völgyi Tájcentrumba.
A Gaja mellett folytatódik K jelzésű utunk, fahídon kelünk át a másik partra, ahol utunk sziklás oldalban balra fordul, és KP fonódó jelzéssel vezet bennünket végig a Gaja-szurdokban.

Turistautak csomópontjába érkezünk hamarosan, jobbra K+ jelzésen az Alba Regia forráshoz, PD jelzésen a Halomsírokhoz, balra a patakon átdőlt Ádám-Éva fán átegyensúlyozva a KD jelzésen a Vaskereszthez tehetünk kitérőt.
KP fonódó jelzésű úton folytatjuk túránkat a csörgedező patak mellett - szigetek, öreg fák, sziklafalak, barlangok, a gyönyörű erdő látványa ad erőt a túra befejező szakaszához.
A Varjúvár oktatási központnál kiérünk a szurdokból, élesen jobbra kanyarodunk, és meredek sziklás oldalon kapaszkodunk fel a Gaja-szurdok peremére. A tetőn a P jelzés balra elválik tőlünk, mi jobbra létrán mászunk át a kerítésen, és a KP+, majd a K jelzésen a sípálya érintésével - amelyről gyönyörű kilátás van a Vértesre és az alattunk elterülő falura - érkezünk be Bodajkra.