Csomád látnivalói

Gyalogtúra Mogyoródra

Cím Csomád Vasútállomás 47.635642 N, 19.222837 E
Kapcsolat Nincs megadva elérhetőség
Táv: 9 km, szintemelkedés: 150 m, menetidő 3,5 óra.
Csomád vasútállomás a Bp-Vácrátót-Vác vonalon van. A vonatról leszállva a zöld kereszt jelzésen, északnyugati irányban átmegyünk a műúton, majd egy balkanyarral a műúttal párhuzamosan haladva elérjük a zöld sáv jelzést.

Ezután jobbról Csomád községből jön. Mi balra, a vasúton és a műúton át, az úgynevezett Neáki ház mellett bemegyünk az erdőbe. Ám hamarosan erdőszélre érünk. Itt balra, távvezetékek alatt áthaladva az erdőszélét követjük. Egy széles hajtűkanyarral kapaszkodunk fel a Fóti Somlyó, erdővel borított északi oldalában.

Felérve a gerincen lévő erdőszélre elsétálhatunk a zöld háromszög jelzésen a kilátóponthoz is, de innen az erdőszélről is megkapó a kilátás. Nemsokára hegyesszögben jobbra törik a zöld sáv jelzés és levezet a műemlék templomhoz, majd tovább Mogyoródra. Maradunk a gerincen, az itt kiágazó zöld kereszt jelzést követjük.

A térképen ez a szakasz tévesen zöld négyzettel van jelölve, amely jelzés csak jó egy kilométerrel odébb, az Öreghegynél indul. A kereszt jelzés egy kis völgyelésen lemegy élesen balra, a négyzet a gerincen maradva bevezet Mogyoródra a Pipa csárdához, ahol találkozik a zöld sávval. Mintegy a négyzet jel folytatásaként innen indul a zöld háromszög jelzés is. Ezen megyünk tovább a szemben lévő utcában. Az M3-as hídján át érünk ki a faluból.

Több kis kanyarral felkapaszkodunk a jól látható Gyertyános kúpjára. A szép panoráma egyik érdekes eleme, hogy innen teljes áttekintést kapunk a Hungaroringről. A másik oldalon leereszkedve elérünk egy aszfaltos utat, amelyen balra hamarosan Mogyoród HÉV állomáshoz érünk. Pecsételési lehetőség: Mogyoród.