Hármashatárhegy körtúra Szekrényes-hegy érintésével

Telefon nincs megadva
Webhely nincs megadva
E-mail nincs megadva

Táv 12 km, szintemelkedés 150 m (menetidő 4-5 óra). Budapest - Budaörs - Budakeszi határainak volt itt egykor a találkozó pontja, innen ered a Hármashatár elnevezés. Leszállva a 21-es buszról az erdő felé, nagyjából déli irányba indulunk a piros négyzet jelzésen. Néhány méter után megjelenik a sárga körút jel is. A négyzet és körút jelzés együtt halad egy széles erdei úton, amerre haladunk. A Kakukk-hegy és Frank-hegy alig észrevehető nyerge után a jobbra (kelet felé) forduló négyzet jelzésen pár perc alatt a Kolacskovszky Turistaházhoz érünk. A kis menedékháztól visszaballaghatunk a sárga körút elágazásáig, eddigi útirányunkhoz képest jobbra (nyugat felé) tartva, az erdőszélen vezető jelzetlen úton is elérhetjük a sárga körutat. Irányunkat tartva - de már erdőben - ezt a jelzést követjük. Nemsokára jobbról-balról mesterséges barlangok, úgynevezett Piktortégla-üregek láthatók. A negyvenes-ötvenes évekig súroláshoz használt kőport bányásztak ezekből. Bármennyire kíváncsiak vagyunk, egyikbe se menjünk be! Mint ahogy a felszínen több helyen is látszik, sok a beomlott járat, a meglévőkben nagy az omlásveszély. Egy felhagyott külszíni bánya közelében jól járt, folyamatos meredekségű út derékszögű kanyarulatához érünk. Ezen az úton vezet Budaörsről a János-hegyen és a Vörös-pocsolyáson át Pilisbe a piros sáv jelzés, amelyen most balra (dél felé) indulunk. Mielőtt kiérnénk az erdőből, a sáv jelzés újabb derékszöggel balra (kelet felé) fordul és leereszkedik Budaörsre. Mi nem erre, hanem déli irányban a piros kereszt jelzésen kimegyünk egy köves útra, és ott balra tovább. Az út két oldalán kisebb fenyves, majd nyílt füves tér következik. A repülős emlékhelytől jól látszik a Szekrényes-hegy sziklás csúcsa és rajta a vitorlázó repülők egykori kilövésére szolgáló építmény. Az út jelzetlen és meredek, de érdemes felkapaszkodni, mert csodálatos a kilátás. Ha kigyönyörködtük magunkat a panorámában, akkor ereszkedjünk arrafelé vissza, amerről feljöttünk. A nyeregből még mindig jelzés nélküli úton balra (észak felé), a repülőgépek felé vesszük az irányt, de nem megyünk el a kerítésig, hanem jóval előtte balra, a Kies-völgy felső szakaszába fordulunk. A viszonylag szűk völgyet két oldalt meredek, fenyőkkel kontyolt hegyek övezik. A völgy a Szekrényes-hegyet megkerülve ívesen fordul nyugati irányból dél felé. Az ív legerősebb hajlatában egy tisztáson találkozunk a sárga sáv jelzéssel. A Csíki Csárdától érkezik, és tart a Pilisbe. Egy darabon követjük. Derékszögben jobbra (észak felé) felkapaszkodunk a fenyőkkel ékesített nyeregbe, amely látványos, érdekes hely. Hirtelen lejtő után, egy völgyecskébe érve, utunk egy széles földútba torkollik. Ezen jobbra, felfelé tartva elhaladunk egy érdekes, lépcsőzetes sziklaformáció mellett és a közeli hétvégi telkekhez vezető, erdei úthoz érünk, amelyen hajtűszerűen balra fordulunk és megteszünk néhány métert. A közeli, enyhe ívű kanyarban elhagyjuk a széles utat és felkapaszkodunk a telkek széléhez. Itt újra jobbra, egy kitaposott erdei úton felfelé megyünk kb. ötszáz métert és jól járt útra találunk. Ezen vezet a piros és ezen megy tovább a sárga sáv is. A sárga kereszt, szemben, kitaposott ösvényen továbbra is felfelé vezet. Nemsokára köves útra és a KFKI kerítéséhez érünk. Még száz méter és az autóbusz végállomásánál vagyunk. Bélyegzési lehetőség: Kolacskovszky Turistaház. Forrás: www.fsz.bme.hu
Szerkesztőségi ajánlat
Miskahuszár - A világ legnagyobb huszár szobra
Pákozd
Új magyar turisztikai látványosság a maga nemében egyedülálló alkotás
Füzér Vára
Füzér
A Füzéri Várhegy 2008-ban elnyerte Magyarország természeti csodája címet

Almásy-kastély
Gyula
A 21. századi interaktív technika segítségével a felfedezés élményét kínálja a kiállítás a látogatónak

Kiemelt szállás ajánlatok
Kőkapu Vadászkastély és Hotel
Nagyhuta
Ha szeretnék kipihenni a hétköznapok fáradalmait, a város zaját, válasszák a Zempléni-hegység szívében, nyugodt, csendes helyen található Kőkapu Vadászkastély és Hotelt.
Szarvas Panzió
Erdőbénye
Gyalogtúrák, kerékpáros utak történelmi várak, halban és vadban gazdag vizek és erdők, borturizmus, kulturális és gasztronómiai rendezvények kínálnak sokszínű programot az idelátogatóknak.
Kata Apartman Vendégszállás
Jászberény
A szállás cégeknek, magánszemélyeknek, kirándulni, pihenni vágyóknak rövid hétvégére, akár 1-éjszakára is rendelkezésre áll.