Gyalogtúra Budakesziről a Szépjuhásznéhoz

Telefon nincs megadva
Webhely nincs megadva
E-mail nincs megadva

Táv 9 km, szintemelkedés 250 m (menetidő 3,5-4 óra)
Az autóbusz végállomásától utunk a zöld kereszt jelzésen halad - a kerti telepen át déli irányban nemsokára az erdő szélére érünk. Jobbról szennyvíztisztító telep, majd egy bokros mezőrész következik.
A széles út, amelyen járunk a Szénászug hétvégi házaihoz vezet. Közvetlenül az első házak előtt befordulunk balra (kelet felé) az erdőbe.
Az út hangulatos, szűk völgyben vezet.
A kavics-ároknak ezt a részét Meteor-szurdok-nak, az utat magát Stromfeld Aurél-útnak nevezik.
Kb. egy kilométer után tágasabbá válik a völgy, és mi az erdőszél közelében, a telkek mellett Makkosmária rétjére érünk. A rét sarkánál találkozunk a Budaörs felől érkező piros sáv jelzéssel. Egy ideig ezt fogjuk követni. Elhaladunk a templom mellett, kis kapaszkodóval felérünk az erdő szélére, majd balról elhagyjuk az egykori turistaházat. Néhány kanyar után a Virág-völgyben találkozunk a sárga sáv jelzéssel.
Pár száz méteren keresztül együtt halad a két jelzés, amelyet követünk. (Balra a völgyön lefelé, a piros kereszt jelet követve visszamehetünk Budakeszire is.
Az autóbusz megállója jó másfél kilométernyire van.)
Egy útvillában a piros jelzés balra tér, mi egyenesen megyünk tovább, a sárga sáv jelzésen. Keresztezünk egy metsződést (sekély, árokszerű kis völgyecske). Nagyjából szintben, szép, erdős környezetben érkezünk három metsződés találkozásához és egyben a Korányi Intézet széléhez. Több kisebb-nagyobb kanyar és egy kis kapaszkodó után átmegyünk a Gyermekvasút sínein. (Az előtte balra kiágazó sárga kereszt jelzés a Vadasparkhoz vezet, mely kb. 2,5 km..)
Továbbra is a sárga sáv jelzést követjük és a sínek mellett elsétálunk a János-hegy és a Nagy-Hárs-hegy közötti nyeregbe.
Budaszentlőrinc pálos kolostorának romjai - szépen konzerválva - ma is láthatók. Később a Szép juhásznő-höz címzett fogadó állt itt.ma a Szépjuhászné elnevezést használjuk. Innen autóbusszal a Moszkva térre mehetünk.
Bélyegzési lehetőség: Makkosmária, templom; Szépjuhászné, Gyermekvasút.
Forrás: www.fsz.bme.hu
Szerkesztőségi ajánlat
Miskahuszár - A világ legnagyobb huszár szobra
Pákozd
Új magyar turisztikai látványosság a maga nemében egyedülálló alkotás
Füzér Vára
Füzér
A Füzéri Várhegy 2008-ban elnyerte Magyarország természeti csodája címet

Almásy-kastély
Gyula
A 21. századi interaktív technika segítségével a felfedezés élményét kínálja a kiállítás a látogatónak

Kiemelt szállás ajánlatok
Kőkapu Vadászkastély és Hotel
Nagyhuta
Ha szeretnék kipihenni a hétköznapok fáradalmait, a város zaját, válasszák a Zempléni-hegység szívében, nyugodt, csendes helyen található Kőkapu Vadászkastély és Hotelt.
Szarvas Panzió
Erdőbénye
Gyalogtúrák, kerékpáros utak történelmi várak, halban és vadban gazdag vizek és erdők, borturizmus, kulturális és gasztronómiai rendezvények kínálnak sokszínű programot az idelátogatóknak.
Kata Apartman Vendégszállás
Jászberény
A szállás cégeknek, magánszemélyeknek, kirándulni, pihenni vágyóknak rövid hétvégére, akár 1-éjszakára is rendelkezésre áll.