Túra Bodajkra

Telefon nincs megadva
Webhely nincs megadva
E-mail nincs megadva

20 km Jelzés: K, KP, K, KP, KP+, K Bakonykútiból Guttamási irányába indulunk el a K jelzésen, majd jobbra letérünk a falu szélső utcájába, ahol egy kis sziklacsobogót, majd focipályát érintve el is hagyjuk a falut. Füves teraszra érünk, majd balról mellőzzük Bakonykútipusztát, és jobbra induló mélyúton kapaszkodunk egy fenyvesben. A kőfejtő mögött leereszkedünk egy oldalvölgybe. Mező szélére érünk, és enyhén emelkedő füves területen, hamarosan jobbra letérünk a Guttamási irányába tartó talajútról, felkapaszkodunk a Bogrács-hegyre. Fiatal tölgyesben érjük el a katonai gyakorlótér aszfaltútját, itt élesen balra fordulva érünk le a Guttamási-Iszkaszentgyörgy főútvonalra. A műúton haladunk, majd csatlakozik hozzánk az Iszkaszentgyörgy felől érkező P jelzés is. A Vontató-hegy oldalában hangulatos szekérúton ereszkedünk, és kijutunk a Vaskapu-hegy aljába, a Fehérvárcsurgói-víztároló D-i oldalához simuló aszfaltútra. A P jelzés balra elválik tőlünk Guttamási irányába, mi a K jelzésen folytatjuk utunkat. Hamarosan kiérünk a víztároló völgyelzáró gátjára. Érdemes itt egy kicsit elidőzni, mert láthatjuk az egész víztükröt, szemben a Gaja-szurdok bejáratával. A Kopasz-hegy sziklaoldalába vájt ösvényen megyünk tovább a tó mellett, majd elkanyarodunk jobbra a víztároló D-i nyúlványát megkerülő üzemi út felé. A K jelzést követjük, amely a víztároló töltésén, majd egy köves úton halad É-i irányba. Közben folyamatosan szép kilátásban van részünk. Keresztezzük a Guttamási - Fehérvárcsurgó műutat, és vikendházak, pincék, szőlők között emelkedünk az Öreg-hegyre. Erdő szélén, kerítés mellett ereszkedünk, kiérkezünk egy a víztárolóra nagyon szép kilátást nyújtó ligetes tetőre, majd fenyvesben meredeken ereszkedve elérjük a nemrég keresztezett műutat. Ezen jobbra fordulunk, és pár méter után máris jobbra betérünk a Gaja-völgyi Tájcentrumba. A Gaja mellett folytatódik K jelzésű utunk, fahídon kelünk át a másik partra, ahol utunk sziklás oldalban balra fordul, és KP fonódó jelzéssel vezet bennünket végig a Gaja-szurdokban. Turistautak csomópontjába érkezünk hamarosan, jobbra K+ jelzésen az Alba Regia forráshoz, PD jelzésen a Halomsírokhoz, balra a patakon átdőlt Ádám-Éva fán átegyensúlyozva a KD jelzésen a Vaskereszthez tehetünk kitérőt. KP fonódó jelzésű úton folytatjuk túránkat a csörgedező patak mellett - szigetek, öreg fák, sziklafalak, barlangok, a gyönyörű erdő látványa ad erőt a túra befejező szakaszához. A Varjúvár oktatási központnál kiérünk a szurdokból, élesen jobbra kanyarodunk, és meredek sziklás oldalon kapaszkodunk fel a Gaja-szurdok peremére. A tetőn a P jelzés balra elválik tőlünk, mi jobbra létrán mászunk át a kerítésen, és a KP+, majd a K jelzésen a sípálya érintésével - amelyről gyönyörű kilátás van a Vértesre és az alattunk elterülő falura - érkezünk be Bodajkra. Forrás: www.kd-regio.hu
Szerkesztőségi ajánlat
Miskahuszár - A világ legnagyobb huszár szobra
Pákozd
Új magyar turisztikai látványosság a maga nemében egyedülálló alkotás
Füzér Vára
Füzér
A Füzéri Várhegy 2008-ban elnyerte Magyarország természeti csodája címet

Almásy-kastély
Gyula
A 21. századi interaktív technika segítségével a felfedezés élményét kínálja a kiállítás a látogatónak

Kiemelt szállás ajánlatok
Kőkapu Vadászkastély és Hotel
Nagyhuta
Ha szeretnék kipihenni a hétköznapok fáradalmait, a város zaját, válasszák a Zempléni-hegység szívében, nyugodt, csendes helyen található Kőkapu Vadászkastély és Hotelt.
Szarvas Panzió
Erdőbénye
Gyalogtúrák, kerékpáros utak történelmi várak, halban és vadban gazdag vizek és erdők, borturizmus, kulturális és gasztronómiai rendezvények kínálnak sokszínű programot az idelátogatóknak.
Kata Apartman Vendégszállás
Jászberény
A szállás cégeknek, magánszemélyeknek, kirándulni, pihenni vágyóknak rövid hétvégére, akár 1-éjszakára is rendelkezésre áll.