Szekrényes-kő -Törkő-lik - Pörböl-barlang

- Rend-kő - Törkő-lik - Rend-kő - Augusztin-tanya
- Ráktanya
- Védett szilfa - Mester-Hajag - Pörgöl-barlang
Bakonybél közepéről, a sárga sáv, piros kereszt útvonalon indulunk kifelé a településről. A Szent-kút felé megyünk, ott indul az ösvény felfelé a Szőlőgyöpre. Innen a sárga sáv, piros négyszög közös jelzésen haladunk tovább a mezei úton, a Szömörke-völgyben Hegyes-kő felé.. Továbbhaladva utunkon, többnyire száraz időszakban csak kiszáradt vízmosásokkal találkozhatunk. A Hegyes-kőtől a piros négyszög turistaúton megyünk felfelé. A Fehér-kő-árokban egyre több, és egyre nagyobb kőfolyamot látni, és ezeken kell haladnunk is. Természetesen az itt látható kövek mind fehérek. A Fehér-követ elhagyva a vízmosásban már nem olyan fehér a kövek színe, mint a szikla alatt.
Továbbindulva az egyik erdősebb résznél végre elérjük a jobb oldalon fölénk magasodó Fehér-kő-sziklát. A sziklát elhagyva nem szűnik meg a kőrengeteg, így vigyázva folytattuk utunk a , piros négyszög mentén.
A piros jelzést alaposan el kell hagynunk, a balra húzódó árokban 100-200 métert kell befelé haladni, de érdemes benézni, mert gyönyörű vadregényes a hely. A Szekrényeskő sziklája itt található. A képződmény egy rétegesen összeállt nagy szikla. A kövek úgy pattogzanak le róla, mint a cserép. A Szekrényeskőtől visszamegyünk a piros négyszög jelzéshez. Innen utunk kicsit erősebben haladt felfelé, , majd a tető közelében egyenesen kell a meredek talán 10m-es úton feljutnunk a felettünk vezető úthoz. Ha felérünk, már nem vagyunk messze az Augusztin-tanyától.
A tanyánál a piros sáv, sárga sáv turista ösvényre tértük rá, és indulunk el a közelben található Törkő-lik felé. Különösebben nem nehéz tájékozódni, mert ritka az erdő, így könnyen meg lehet a jelzést találni. Ezen a sárga sávon haladunk, amíg megtaláljuk a Törkő-likhez vezető sárga barlang jelzést. Az út jobb oldalán találjuk a sziklát, amelyen a hasadék van. Nem könnyű a bokrokkal alaposan benőtt, az útról nem is látható szikla felfedezése. A sárga barlang túrajelzésből, csak néhány található az ösvényen, ezért figyelnünk kell, ha nem aakarunk letévedni róla. Ha találtuk a Törkő-likat, némi pihenés után elindulunk vissza. Az úton egy jókora vadszamóca mezőt találtunk. Visszafelé haladva a sárga kereszt jelzésen, majd a piros és sárga sáv útvonalon az Augusztin-tanyához. Ott a sárga sáv, piros kereszt jelzésen indulunk lefelé. Az út köves, elég nehezen járható, de sajnos ezen kell vissza baktatnunk Bakonybélre.
Innen indultunk tovább a Pörgöl-barlang alatt található úton. A sárga jelzés itt sajnos hiányzik, de ha nekivágunk a domboldalnak, pár száz méter után az egyik fa oldalán megtalálhatjuk a sárga barlang jelzést.
Innen a sárga barlang túrajelzés rendben megvan, de már a turista ösvényt is lehetett látni. A barlang nagyon szép, védett természeti érték, kb. 14 különböző denevér faj él időszakosan itt, és jár vissza nászéjszakára. Vissza Bakonybélre ugyanazon az úton juthatunk, mely felvezetett a barlanghoz.
Forrás: dzs-z.hu
Szerkesztőségi ajánlat
Miskahuszár - A világ legnagyobb huszár szobra
Pákozd
Új magyar turisztikai látványosság a maga nemében egyedülálló alkotás
Füzér Vára
Füzér
A Füzéri Várhegy 2008-ban elnyerte Magyarország természeti csodája címet

Almásy-kastély
Gyula
A 21. századi interaktív technika segítségével a felfedezés élményét kínálja a kiállítás a látogatónak

Kiemelt szállás ajánlatok
Kőkapu Vadászkastély és Hotel
Nagyhuta
Ha szeretnék kipihenni a hétköznapok fáradalmait, a város zaját, válasszák a Zempléni-hegység szívében, nyugodt, csendes helyen található Kőkapu Vadászkastély és Hotelt.
Szarvas Panzió
Erdőbénye
Gyalogtúrák, kerékpáros utak történelmi várak, halban és vadban gazdag vizek és erdők, borturizmus, kulturális és gasztronómiai rendezvények kínálnak sokszínű programot az idelátogatóknak.
Kata Apartman Vendégszállás
Jászberény
A szállás cégeknek, magánszemélyeknek, kirándulni, pihenni vágyóknak rövid hétvégére, akár 1-éjszakára is rendelkezésre áll.