Pénzlik-barlang -Tiszta-forrás

Telefon nincs megadva
Webhely nincs megadva
E-mail nincs megadva

A túra útvonala: Bakonybél - Kolostor - Hideg-völgy - Vörös-föld (Volt Bauxit-bánya) - Király-kapu - Király-kút - Király-kapu - Kis-Pápavár - Pápavár - Pápavár
- Szénahordó-út - Fekete-séd - Tiszta-víz-forrás - Fekete-séd - Pápavár - Messzi-kút - Hideg-völgy - Bakonybél

A piros kereszt turistajelzés a Kolostortól indul, és a település utcáján vezet, majd a települést elhagyva haladunk tovább az erdősáv mellett az egyre nagyobb fűben. A piros kereszt felér egy aszfaltos úthoz, amin a Kék-túra is halad. Mi keresztezzük a kék sáv túrajelzést, és a Hideg-völgy mentén felfelé folytatjuk utunkat a dombon. Egy erdei úton halad az ösvény. Mindkét oldalon kivágott erdők helye, a jobb oldalon bekerített terület van. Körülbelül a Hajmás-sarokig tart a körbekerített erdő. Itt végre kicsit megpihenhetünk, mert az eddigi emelkedő elmarad, és a gerincen sétálunk. Elmaradt mögöttünk a vöröses talaj is, ahogy távolodunk a bauxit tartalmú helytől.
Elhaladunk egy vadles mellett, és kicsit lejtőssé válik az út. Beérünk egy erdősávba, majd az elhagyott Bauxit-bányánál találjuk magunkat. A piros kereszt elkerüli a bányát, és balra az erdőbe fut le, majd visszakanyarodik a fejtés bejáratához. Innen kellemes kavicsos út vezet a Nádajtó-árok melletti domboldalban. A Király-kapu ponthoz felérünk a piros kereszt jelzéssel, ami itt találkozik a Király-kúthoz vezető piros körúttal, a Pénz-lik-barlang felé vezető piros sávval , a Móriczháza felé vezető piros sáv turistajelzéssel, és a Hermán-kút felé vezető sárga sáv jelzéssel. Mi a piros körút jelzésen keressük meg először a Király-kutat. Az út 4 meghagyott ősfenyő között vezet nagy fűben. Kicsit nehéz a forrást megtalálni, de nem lehetetlen
A forrástól a piros körút jelzés mentén vissza kell menni a Királykapuhoz. Innen aztán elindultunk a Csollányos-völgyben vezető úton, ami többnyire az úton vezet. Ezen haladtunk addig, míg a Kis-Pápavár alatt megpillantjuk a jobbra, az erdőbe futó piros kereszt jelzést, ami a Pénz-lik-barlanghoz vezet fel. A barlanghoz vezető út nem egy sétány, tehát vigyázva kell felmenni a meredek úton, amin feljutunk Savanyu Jóska rejtekéhez. Sok védett, és ritka denevérfaj szokott itt tartózkodni, de a barlang bejárata ráccsal le van zárva. Érdemes kis pihenőt tartani, majd lassan leereszkedhetünk a domboldalon. A piros sáv amire visszaértünk lassan haladt tovább a Pápavár alatt, majd balról a kék sáv turistajelzés is csatlakozik utunkhoz. Ezen haladtunk tovább. Addig menjünk az úton, míg a piros sáv újra el nem hagyta a Kék-túra utat jobbra. Turistajelzésünk egy viszonylag jó állapotú erdei úton haladt. Amerre megyünk, sok elkerített erdővel találkozunk, azok között haladt az út. A Szénahordozó-út szinte egyenesen haladt a Tiszta-víz-forrás felé, ami uticélunk volt.

A piros sáv jelzés egy kanyargós, és eléggé elhanyagolt részre jut, itt találtunk rá a piros körút turistajelzésre, ami a Tiszta-víz-forráshoz vezet. Kb. 800m-t kell nehéz talajon megtennünk, aztán a patakon való átkelést kell szerencsésen megoldanunk. Erről a forrásról azt tartják, hogy ez a Bakony legnagyobb forrása. Érdekes módon nincs kiépítve, hanem csak egy pár négyzetméternyi területen bugyog fel a víz. Visszaa piros körút jelzésen indultunk , míg el nem érjük a piros sáv túrajelzést. Az útvonal ugyanaz , mint amin besétáltunk.
Visszaérünk a kék sáv és a piros sáv turistajelzés találkozásához, majd jobbra a Kék-túra útvonalán indulunk a kerékpárúton Bakonybél felé. Az út folyamatosan lejt, így nem nehéz szakasz. Ez ránk is fér már, mert túránk eddigi része meglehetősen fárasztó volt. Kb. 4km-en vezet az út aszfalton, amin lassan elérjük a kiinduló pontot, pontosabban a piros kereszt útvonal keresztezést. Itt a piros kereszt turistajelzésen megyünk vissza, amin a túra kezdetén jöttünk felfelé. A Csermák-kerten keresztül vezető ösvényen hamar visszaérünk Bakonybélre.

Forrás: dzs-z.hu
Szerkesztőségi ajánlat
Miskahuszár - A világ legnagyobb huszár szobra
Pákozd
Új magyar turisztikai látványosság a maga nemében egyedülálló alkotás
Füzér Vára
Füzér
A Füzéri Várhegy 2008-ban elnyerte Magyarország természeti csodája címet

Almásy-kastély
Gyula
A 21. századi interaktív technika segítségével a felfedezés élményét kínálja a kiállítás a látogatónak

Kiemelt szállás ajánlatok
Kőkapu Vadászkastély és Hotel
Nagyhuta
Ha szeretnék kipihenni a hétköznapok fáradalmait, a város zaját, válasszák a Zempléni-hegység szívében, nyugodt, csendes helyen található Kőkapu Vadászkastély és Hotelt.
Szarvas Panzió
Erdőbénye
Gyalogtúrák, kerékpáros utak történelmi várak, halban és vadban gazdag vizek és erdők, borturizmus, kulturális és gasztronómiai rendezvények kínálnak sokszínű programot az idelátogatóknak.
Kata Apartman Vendégszállás
Jászberény
A szállás cégeknek, magánszemélyeknek, kirándulni, pihenni vágyóknak rövid hétvégére, akár 1-éjszakára is rendelkezésre áll.