Gyalogtúra Badacsonytomajba

Telefon nincs megadva
Webhely nincs megadva
E-mail nincs megadva

Táv: 8 km, szintemelkedés: 250 m Badacsonyba vonattal, autóbusszal vagy személygépkocsival érkezhetünk. Az autót vagy a part melletti parkolóban vagy a vasútállomás mögött hagyhatjuk. A butiksorról indulhatunk fölfelé a hegynek, asárga sávval jelzett úton. Először balra, majd jobbra kanyarodva érünk a szőlőültetvények közé. A Badacsony bazaltszikláin képződött talaj, a kedvező éghajlat jó lehetőséget biztosított már régtől fogva a szőlőtermesztéshez. Így lett ez hazánk egyik híres borvidéke. A Szegedi Róza házhoz érkeztünk, ez az épület 1790 körül épült késő barokk stílusban. Balról a Kisfaludy-ház látható. Folytatva utunkat, az erdő szélénél a Rózsakőhöz jutunk. A kőtől jobbra a piros sáv jelzésen megyünk, majd balra kanyarodunk a piros kereszt jelzésű úton. Így érünk el a Hertelendy Emlékműhöz, ami szép pihenőhely. Alatta található a Páholy nevű kilátópont. Az országos kéktúra jelzésén jobbra folytatjuk utunkat a hegy tetején lévő Kisfaludy Sándor kilátóhoz. Itt megpihenhetünk, majd a kéktúra jelzésén haladunk tovább északi irányba, majd a sziklás Kőkapun ereszkedünk le. A sárga sáv jelzés jobbra kanyarodva eléri a Klostrom-kutat. A sárga sáv jelzés levisz Badacsonytomaj központjába, ahol a kéktúra jelzésén jobbra fordulva, a vízparton Badacsonyba juthatunk vissza. Bélyegzési lehetőség: Badacsony (országos kéktúra) Forrás:www.fsz.bme.hu
Szerkesztőségi ajánlat
Miskahuszár - A világ legnagyobb huszár szobra
Pákozd
Új magyar turisztikai látványosság a maga nemében egyedülálló alkotás
Füzér Vára
Füzér
A Füzéri Várhegy 2008-ban elnyerte Magyarország természeti csodája címet

Almásy-kastély
Gyula
A 21. századi interaktív technika segítségével a felfedezés élményét kínálja a kiállítás a látogatónak

Kiemelt szállás ajánlatok
Kőkapu Vadászkastély és Hotel
Nagyhuta
Ha szeretnék kipihenni a hétköznapok fáradalmait, a város zaját, válasszák a Zempléni-hegység szívében, nyugodt, csendes helyen található Kőkapu Vadászkastély és Hotelt.
Szarvas Panzió
Erdőbénye
Gyalogtúrák, kerékpáros utak történelmi várak, halban és vadban gazdag vizek és erdők, borturizmus, kulturális és gasztronómiai rendezvények kínálnak sokszínű programot az idelátogatóknak.
Kata Apartman Vendégszállás
Jászberény
A szállás cégeknek, magánszemélyeknek, kirándulni, pihenni vágyóknak rövid hétvégére, akár 1-éjszakára is rendelkezésre áll.