Gyalogtúra Zalaegerszegre

Telefon nincs megadva
Webhely nincs megadva
E-mail nincs megadva

Jelzése: piros sáv Táv: 13 km Szintkülönbség 300 m Alsónemesapátiba legkönnyebben vonaton jutunk el Nagykanizsa vagy Szombathely felől.
Nyugat felé átmegyünk a Szévíz-patak hídján, majd a falu főutcáján jobbra fordulunk, észak felé. Kb. másfél km-t haladva az aszfaltúton elérjük a piros sáv jelzést. Ezen balra megyünk és ezt követjük végig utunk során.
1200 m után balra letérünk a műútról és hamarosan beérünk a szőlőhegybe. Egy szép horhoson jutunk fel az első dombtetőre, ahol egy keresztnél jobbra kanyarodunk. Ezután kb. 1 km hosszan szép kilátást nyújtó, szőlők között kanyargó úton járunk. Átmegyünk egy magasfeszültségű vezeték alatt és kb. 200 m után - erdőszélen haladva - balra fordulunk. Újabb fél km, és a piros jelzés jobbra lekanyarodik egy szép erdőbe. A völgy alján továbbmegyünk balra az erdőben. A mellettünk lévő vízmosásban több forrás is fakad. Ezután egy telepített fenyvesben jobbra jutunk fel a következő dombhátra. A tetőn balra indul egy piros háromszög jelzés. Ha errefelé indulunk, kb. 1 km-rel hosszabb úton két kápolnát is érinthetünk, útközben csodálatos panorámával.
Ha a rövidebb úton, a piros sáv mentén megyünk, előbb leereszkedünk egy völgybe, majd felkapaszkodunk egy tetőre, ahol újra találkozunk a piros háromszöggel. Utána egy szép horhos következik lefelé, és kiérünk a szőlőhegyből. Egy kis tó mellett találkozunk a zöld jelzéssel.
A továbbiakban a két jelzés együtt halad.
Beérünk Csácsra, ahol a templom utáni első utcán jobbra megyünk. A falu végén áthaladunk a Felső-Válicka fölött és beérünk a zalaegerszegi parkerdőbe. A parkerdő végén a főút mentén jobbra kanayrodunk. Kb. másfél km-t megtéve érjük el Zalaegerszeg központját.
Forrás:www.fsz.bme.hu
Szerkesztőségi ajánlat
Vizsolyi Biblia Látogatóközpont (Mantskovit Bálint Nyomtatástörténeti Múzeum)
Vizsoly
Árpád-kori Műemlék Templom
Füzér Vára
Füzér
A Füzéri Várhegy 2008-ban elnyerte Magyarország természeti csodája címet

Almásy-kastély
Gyula
A 21. századi interaktív technika segítségével a felfedezés élményét kínálja a kiállítás a látogatónak

Kiemelt szállás ajánlatok
Kőkapu Vadászkastély és Hotel
Nagyhuta
Ha szeretnék kipihenni a hétköznapok fáradalmait, a város zaját, válasszák a Zempléni-hegység szívében, nyugodt, csendes helyen található Kőkapu Vadászkastély és Hotelt.
Szarvas Panzió
Erdőbénye
Gyalogtúrák, kerékpáros utak történelmi várak, halban és vadban gazdag vizek és erdők, borturizmus, kulturális és gasztronómiai rendezvények kínálnak sokszínű programot az idelátogatóknak.
Kata Apartman Vendégszállás
Jászberény
A szállás cégeknek, magánszemélyeknek, kirándulni, pihenni vágyóknak rövid hétvégére, akár 1-éjszakára is rendelkezésre áll.